Hjemmeside optimering for bedre søgeresultater

For at opnå bedre placering på søgemaskinerne, er det vigtigt at din hjemmeside er ordentligt optimeret.

På søgemaskinerne konkurrere du med andre hjemmesider om de bedste placeringer.
Arbejdet med søgemaskineoptimering indeholder forskellige ting. Der er mange ting der kan gøre, at din hjemmeside har dårligere placeringer end dine konkurrenter. Som udgangspunkt bør din hjemmeside ligge på side 1 og gerne som en af de 5 første organiske søgeresultater. De organiske resultater, er de hjemmesider, som ikke er promoveret via google adwords annoncer.

Teknisk SEO

Når vi taler om teknisk SEO, er det tilretninger, lavet på hjemmesiden, for at optimere siden til søgemaskinerne. Når du udvikler sin nye hjemmeside, har de fleste tit kun fokus på design og brugervenlighed. Det er også rigtig vigtigt, når man har fået brugeren ind på hjemmesiden. Men uden at indtænke teknisk SEO på din hjemmeside, kan du miste muligheden for en god placering på f.eks. Google.

Arbejdet med SEO er en løbende proces. Google ændrer hele tiden sin algoritme og derfor er det vigtigt du sørger for, at hjemmesiden følger med udviklingen. Søgemaskineoptimering er altså ikke noget du bare kan gøre en gang, men er noget du skal vedligeholde.

Søgemaskine optimering

Der er flere elementer i SEO optimering, som gør din side får en rigtig god placering.

Sidens indhold

Google crawler din hjemmeside, for at finde ud af hvad den indeholder. Google’s algoritme er sat op til, at når en bruger søgning, så vil den finde de mest relevante sider, udfra hvad brugeren har søgt på.
Det betyder at du i første omgang skal sørge for, at Google og andre søgemaskiner, kan crawle din side ordentligt. Det har stor betydning om du bruger den rette mængde overskrifter, om dine billeder har alt-tekster og du bruger de rette ord i teksten.
Google kigger også på hvor mange ord der er på siden, om du har eksterne links, som henviser til relevante hjemmesider.
Det er derfor vigtigt du gennemgår alle dine sider, for at tjekke om de er optimeret korrekt på dette punkt.

Sidens hastighed

Et af de parameter vi ved at Google’s algoritme går meget op i, er din sides hastighed. Når vi taler hastighed, så er det hvor hurtigt din side bliver vist i browseren. Jo hurtigere din side er, jo bedre vil Google vurdere din side. Hvis du f.eks. bruger WordPress til din side, så vil der blive afviklet en masse javascripts og css scripts, afhængig af hvilke plugins du bruger. Alle disse scripts kan være med til at sænke hastigheden betydeligt.

Mobilvenlighed

Din hjemmeside skal være mobilvenlig. De fleste søgninger foregår med en mobiltelefon. Derfor skal din hjemmeside være optimeret, til at blive vist ordentligt på en telefon. Dette kan gøres ved at bruge et responsive design, når du designer din hjemmeside. Du skal også her optimere sidens hastighed, når den hentes ind i telefonens browser.

Hvem kan hjælpe med teknisk SEO?

Det er tidskrævende at optimere din hjemmeside og løbende holde den tekniske SEO ved lige. Men det er i dag yderst vigtigt, at dine kunder kan finde dig via søgemaskinerne. Et SEO bureau kan hjælpe dig med at optimere din side, men det kan være en dyr fornøjelse.

Din Business Partner kan optimere din hjemmeside, udfra hvad dit budget er. Vi laver en gratis gennemgang af din hjemmeside, så du ved hvad vi kan forbedre. Da det kan tage lidt tid før du kan se resultatet af optimeringen, er det vigtigt at have lidt tålmodighed. Teknisk SEO laver ikke mirakler fra dag til dag. Vi bruger værktøjer som Google Analytics, Google Search Console og Semrush, til at analysere og optimere dit website.

Tilbud på optimering

Skal vi optimere din hjemmeside, så den kommer til give bedre resultater i søgemaskinerne?
Optimering
Scroll to Top